Magamról

Saját fotó
THG, TMI, TMR, HP, PJO, Avengers, Marvel, LOTR, Anime, és talán még bele is fúlok a listába

2015. november 6., péntek

A Változó (TMR, Minho) 2. Fejezet

Minho
 Szokásomhoz hűen, már napkelte előtt felébredtem.A Futárok között mindig is én voltam leghamarabb kelő.A többi Futó álmosan szuszogott körülöttem.Felkeltem az ágyról és kinyújtóztam.Általában sekivel sem szoktam a szobámon osztozni, de mivel a múlt héten az egyik hálóterem teteje beszakadt, sokan fekhely nélkül maradtak.Mi, Futárok, így egy terembe kényszerültünk tömörülni.
James hangosan horkolt a másik ágyon.Én szoktam felkelteni, de ő folyton visszaalszik. Legtöbbször utolsónak ér az Útvesztő szájához, a Futók gyülekező helyéhez.
Az ágyához sétáltam és felráztam az álmából.James nem akart felkelni, dörmögve kért még 5 percet.De én nem akartam egy percet sem adni az árulónak.
Tegnap a Tűznél mindenki Zöldfülről beszélt.Valamelyik francos bökött elkezdett faggatni, hogy miért hagytam elfutni.Nem akartam beszélni a dologról és elküldtem egy melegebb éghajlatra a kérdezőt, de James nálam kézségesebb volt.Elmesélte helyettem mi történt. Mindenki jól szórakozott rajtam, én meg orrba vágtam néhány bököttet, akinek túl nagy volt a pofája.Köztük volt Gally és Alby is.Aztán Nick lecsendesítette a társaságot.
Igen, most már biztos vagyok benne, az Alkotók pazarul szórakoznak.
Egész este forrongtam magamban.
Bosszúból azért is addig rázogattam James vállát, míg fel nem ébredt.Dörmögött valamit érthetetlenül, de én nem is figyeltem rá.Elégedetten felkaptam a hátizsákom és kimentem.A friss, hideg levegő jól esett és még jobban felébresztett.A Tisztáson egy lelket sem láttam. Épeszű bökött nem kel fel ilyen korán.
Bemelegítésként kocogtam egy keveset.Mikor visszaértem, megpillantottam Newt-ot.
-Hogy van az orrod, bökött?-kérdezte Newt, közben vigyorgott mint a vadalma
Newt-tal már túl régóta piszkáljuk egymást, nem most fogok megharagudni rá.Egymás vállába bokszoltunk és mindketten nevetni kezdtünk.
-Miért nincs táska a hátadon?-kérdeztem elkomolyodva-Ha jól tudom Clint azt mondta futhatsz már.
Newt már három hete nem járt az Útvesztőben, nem is olyan régen egy csúnya balesete volt ott bennt, eltörte a lábát.Azóta megtiltották neki a futást.Noha azt mondja, már nem fáj a lába, de mikor elfelejt uralkodik magán látom, hogy sántit.
-Ma sem megyek futni.-rázta a fejét Newt szomorkásan-Nick parancsa.Azt mondta az elkövetkezendő napokban vigyáznom kell a Zöldfülűre.
-Nem csodálom, hogy testőr kell mellé.-mondtam, mire Newt egy grimaszt vágott
A toronyra néztem, szememmel Zöldfület kerestem.Newt követte a tekintetem.
-Az este mászott le, a bököttje.-vigyorgott Newt- Nick kapta tetten.
-Most hol van?
-Ott, ahol nem tud baj okozni.A Dutyiba zártuk.Nick majd reggel körbevezeti.
 Bólintottam és megpillantottam  Josh-t, az egyik Futót.Mögötte kullogott egy nagyon, nagyon álmos James.Elköszöntem Newt-tól és a többi Futóval együtt az Útvesztő bejáratához sorakoztunk.Nemsokára megérkezett még két Futó, Matt és Dean.Gyors seregszemlét tartottam.Általában öten-hatan szoktunk az Útvesztőbe menni, de Newt hiánya miatt most csak öten voltunk.
Megpillantottam a nap első sugarait feljönni az Útvesztő keleti részén.Az Útvesztő lassan kitárta kapuit és én befutottam rajta, a többi Futó pedig utánam.

Claire
- Nem fogsz mégegyszer elfutni, ugye?-kérdezte a nagydarab srác a cella másik oldaláról
Megrázom a fejem.Nem futok, amig nem adsz okot rá, teszem hozzá gondolatban.A srác bólintott, de láttam rajta, hogy nem hisz nekem.Hitetlenül méregetett.
-Sok gondot okoztál, ugye tudod?
Rám sandított, megpróbáltam minél ártatlanabb képet vágni, hátha segít kijutnom innen.
-Sejtem.-válaszoltam és megengedtem egy kis gúnyt a hangomnak
A srác gyanus szemekkel méregetett.Talán nem kellett volna ilyen hangsúllyal mondanom.
-Szarkasztikusak vagyunk, nemde?-vonta fel a szemöldökét és a hangneme közelített a barátságoshoz, de csak közelitett-Ismerek valakit, akinek tetszenél.
Te csak ne hozz össze senkivel, akartam visszavágni, de inkább megharaptam a nyelvem, nehogy csak még nagyobb bajba sodorjam magam.Hosszasan méregetett aztán hirtelen felállt és kinyitotta a cella ajtaját.Lelkesen felpattantam és kisétáltam szűk börtönömből.
-A nevem Nick.-mondta a srác és kezet akart fogni velem-Emlékszel a nevedre, Zöldfül?
Bólintok, és kezet fogok Nick-el.Most aztán igazán férfiasan érzem magam.
-A nevem Claire.
-Rendben, Claire.Gyere, körbe vezetlek a Tiszáson.
Nick körbevezetett a Tisztás nevű helyen, ami egy hatalmas rétre hasonlított csak falakkal körül véve.Nagyon réginek tűntek, a falakat befutotta a borostyán.Néhol épitmények voltak tornyok, kunyhók.
-A Tisztás az otthonunk itt eszünk, alszunk, élünk, halunk.-magyarázta unott hangon Nick
-Hogyan kerülünk ide?
-A Doboz hoz fel mindenkit.Téged is, bökött.Csak ide hoz, vissza senkit sem visz.
Megtudtam, hogy mindenki ugyanúgy érkezett, mint én, emlék nélkül.Nem tudja kik és miért küldtek ide minket, de az egyetlen esély, hogy megszökjünk innen, az Útvesztő.
-Itt csak három szabály van, Zöldfül, de ezeket jól vésd a bökött fejedbe.-mondta szigorú arccal- Első: Végezd a dolgod! Nincs szükségünk ingyenélőkre.Második:Ne bántsd a tisztársaid! Harmadik, a legfontosabb: Soha ne menj azokon a falakon belülre! Megértetted?
Bólintottam.Már meg akartam kérdezni, mi van az Útvesztő falain belül, de Nick szigorúsága miatt nem mertem.Nick-el ahhoz a fa toronyhoz értünk, amire tegnap felmásztam.A toronynál két fiú állt: egy pisze, szőke fiú és egy sötétebb bőrű, rövid hajú.Azt hiszem az első segített ki a dobozból tegnap.Még homályos emlékeim voltak arról, hogy próbált megnyugtatni.De az, hogy én erre hasba könyököltem, emellett szikla szilárd ténynek tűnt.
-Claire, ő itt Newt, a parancsnokhelyettes.- mutatott be a szőke fiúnak, majd nyomban a másik felé fordult-Ő pedig Alby, a jobbkezem.
Tétován kezet ráztam Newt-tal, annak ellenére, hogy jó erőben nézett ki, a keze meglehetősen gyengének tűnt. Alby ezzel ellenben durván megragadta a kezem kézfogás gyanánt.Úgy látszik itt a kézfogás elemi művelet.Alby megszorította a kezem és én megharaptam az ajkam, nehogy feljajduljak.Remélem van a Tisztáson valami orvos féle, mert ha mindenkivel kezet kell fogjak, akkor nem tudom mit fogok csinálni.
A Newt nevű srác kedvesen rám mosolygott, mire én habozva viszonoztam a gesztust.
-Vigyázz vele, Newt.-intette gyanuval teli szemekkel-Harcias és szarkasztikus.
-Szóval az Alkotók elküldték nekünk Minho női változatát?-gúnyolódott a szőke-Pazar.
Ki az a Minho? A három fiú nevetgélni kezdett, én is halványan elmosolyodtam.Newt egyhén szólva akcentussal beszélt, amit nagyon furcsáltam.De attól még barátágosnak tűnt, legalábbis kevésbé tűnt ellenségesnek, mint Nick vagy Alby.
-Newt fog vigyázni rád pár napig.  
-Nincs szükségem pesztrára.-vágtam rá, mire mind úgy néztek rám mintha két fejem lenne, a szőke fiú szüntelenül vigyorgott
-Nem rólad van szó, szivi.-szólalt meg a Newt nevű fiú, humorral a hangjában -Nem téged védlek meg a többi bököttől, hanem a bökötteket tőled.A tegnapi húzásod után ne csodálkozz, hogy ezt mondom.
Nick mosolyogva megveregette Newt hátát és Alby-vel együtt magunkra hagyott minket.
-Nem kell félned, senki sem fog bántani, hacsak te nem provokálod őket.Nick mindenkinek megtiltotta, hogy hozzád érjen.
Fellélegeztem, de minden félelmen nem oszlott el, még mindig tartottam a többi fiútól.De Newt-ot elnézve kicsit megnyugodtam.Megbizhatónak találom, de még nem akarok elhamarkodottan ítélkezni.A szőke fiú ajkán mosoly játszott, bizalmasan felém fordult, mintha egy titkot mondana el:
-De most komolyan, Zöldfül, Nick törvénye ide vagy oda.Ne csinálj több galibát, mert már így is sok bökött be van rágva rád.-suttogta Newt, noha a szája félmosolyba húzódott, tudtam, hogy komolyan beszél-Igaz, szereztél pár követőt, amikor orron rúgtad a Futárok nagyszájú Előljáróját, de ezzel még nem lehet világot váltani.Egyszóval:Vigyázz.
Bólinottam.Egyedüli lány vagyok a Tisztáson, ennek a Newt nevű srácnak igaza van, meg kell húznom magam.Ha tényleg annyian utálnak már, akkor óvatosnak kell lennem.
-Hova szeretnéd, hogy menjünk először? Nick gondolom már mindent bemutatott.
-Menjünk?-kérdeztem vissza döbbenten-Mármint mi?
-Igen, bökött, ha nem figyeltél volna az előbb, én kell mindenhova kísérjelek.-mondta Newt unott hangon és a hatás kedvéért forgatta a szemét-Nos, hová megyünk, Zöldfül?
A fájó kezemre pillantottam.
Minho
 Forrtam a dühtől.Nick néha abszolút, hülye  bökött.Alig értem vissza az Útvesztőből, már az a hír fogad, hogy Nick, a ʼvezérʼ, megbeszélésre hivat.A hátamat az épület falának támasztottam és örültem a hidegségének.Teljesen kifulladtam a futástól.Kifújtam magam. Ma különösen szar napom volt, közel háromszor voltam élet és halál között. Semmi kedvem nem volt Nickhoz és hidegen hagyott, hogy dühös lesz rám.Mégis mit lesz, ha nem megyek el? Hm? Talán Nick le fog lökni a Szikláról? Nem hiszem.Siratók közé dob? Kötve hiszem, fontos ember vagyok a Tisztáson.Futárok esély sincs kijutni ebből a pokolból.
Ráérősen kortyoltam a kulacsomból.Imádom, mikor lázadás forr a véremben.

Lépések hangját hallottam.Az épület sarkánál megpillantottam Newt-ot felém közeledni, nyomában pedig nagy meglepetésemre ott toporgott Zöldfül is.A lány arca komoly volt, Newt ajkán szokásos mosoly játszott.Zöldfül, amint megpillantott, megragadta Newt kezét, és valamit mondott neki.Közel voltak hozzám, én mégsem hallottam mit.Newt fura képet vágott, suttogott valamit, mire Zöldfül sarkon fordult és elment.Észrevettem, hogy Zöldfül bal kezén kötés volt.Valaki talán máris bántotta? Ha a válasz igen, mit tennék? Odamennék és gratulálnék az illetőnek az elégtételért vagy behúznák neki? Hm.Még magam sem tudom. 
Ő futó pillantást vetett rám, de arca érzéstelen volt, nem tudtam semmit sem kiolvasni belőle.Viszont biztos voltam benne, hogy felismert a tegnapi miatt.Forrni kezd a vérem, ha csak rágondolok arra, hogy orran rúgott.Hogyan járt túl az eszemen.Az én eszemen.Newt odaért hozzám és játékosan a lábamba rugott, én kíváncsian felhúztam a szemöldököm.
-Nem jöttél a tárgyalásra, bökött.
-Úgy gondoltam, inkább kifújom magam.-vigyorogtam és nagyot kortyoltam a kulacsból
Newt is vigyorgott, valamiért ő itt az egyetlen aki szó nélkül elviseli a pofátlanságaimat.
-Kemény nap volt?-hangjában együttérzés csengett, nem csodálkoztam, Newt is futó
-Három Siratóval találkoztam ma.Rohadt dögök.
Newt a fejét rázta és lehuppant mellém.Csend ült közöttünk, én lassan kortyoltam a kulacsomból és közben Newt-ot fürkésztem, éreztem, hogy valamit akar mondani, csak még keresi a szavakat.Igen, ő mindig jobban értett a szavakhoz mint én.
-Nick dühös rád.-szólalt meg hirtelen, mivel semmit sem reagáltam rá, megrázta a fejét és folytatta-Mondtam, hogy talán fáradt vagy, meg ilyenek.Nem igazán érdekelte.
-Hát, igen, a mintavezér.-ráztam a fejem és kortyoltam még egyet, Newt csendesen figyelt, én pedig vártam, hogy mondjon valamit
-Neked kellene vezérnek lenned.-suttogta
Newt úgy nézett rám, mintha egy titkot mondana.Nem erre  számítottam, de nem ért teljesen felkészületlenül a kijelentés.Igen, Newt-tal ezt már párszor eljátszottuk, mi lenne, ha valamelyikünk lenne a Tisztás vezére.Newt arca komoly is volt.
-Ne viccelj, bökött, te is tudod, hogy az a cím téged illet.-mondtam, mire Newt arcizma megrándult-Te vagy a parancsnokhelyettes.
-Te voltál itt az első.Előljáró vagy, nem is akármilyen..
-Te meg a bökött parancsnokhelyettes vagy.Ne hülyéskedj, Newt.Te tudsz a többi bököttel is beszélni.-makacsul őszinte voltam, de Newt csak lesütötte a szemét
Newt az egyetlen bökött, akivel tudom, hogy őszinte lehetek.Neki kellene vezérnek lennie, nem Nick-nek és ezt ő is nagyon jól tudja.Biztosan őt szavaznák meg, ha versenyezni kezdene a jelenlegi vezérrel.Hiába vagyok én a régebbi, Newt mindenki nyelvén tud, én ellenben túl mogorva és szarkasztikus vagyok.Ez van.Az a baj, hogy Newt nevetségesen jószívű és nem akarja megfosztani Nick-et a hatalomtól. Milyen kár.
Newt felpattant mellőlem és idegesen elrugott egy föld rögöt.Tiszteletem Newté, de néha úgy viselkedik, mint egy taknyos kölyök, aki nem tudja mit akar.Türelmetlen kezdtem lenni.
-Nem ezért jöttél ide, ugye?-kérdeztem- Hogy megént eljátsszuk a vezéresdit? Hm?
-Nem, csak el akartam mondani, mi volt a gyűlésen.-válaszolta komoly arccal, bólintottam, hogy folytatsa-Zöldfülről volt szó.
Felhorkantottam, mire Newt nevetni kezdett rajtam.Ez oldotta a feszült hangulatot.
-Te jól kijössz vele, nemde?-kérdeztem, miközben Newt-ra sandítottam
Ő elengedett egy félmosolyt, de nem válaszolt.A hallgatás beleegyezés.
-Igazából arról volt szó, hogy mit kezdjünk vele.Tudod, nem kivételezhetünk vele.
-És mire jutottatok?
Claire
 Newt azt mondta menjek vissza és várjam meg nyugodtan annál az épületnél, ahol a kezemet látták el.Az épület ajtaja zárva volt, ezért kinnt maradtam.A hátamat a falnak támasztottam.Alig néhány perc múlva, két f ú jelent meg.Emlékeztem rájuk, ők kötözték be a kezem, azt hiszem az egyik Clint és a másik Jeff.'Kóroncoknak’ nevezték magukat, ami megegyezik az orvosokkal. Meglepődtek, amikor megláttak, de nem tettek gúnyos megjegyzést. Biztosan azért, mert azt hitték Newt is a közelben van, gondoltam.A magasabb fiú, Jeff, megkérdezte mit csinálok mire én elmondtam, hogy Newt-ot várom.Nem szóltak semmit, kinyitották az épület ajtaját és bementek.Tétlenül álltam.Newt, hol a fenében vagy? Tétován besétáltam az épületbe és megkérdeztem, hogy segíthetek-e valamit.A két fiú bólinott és méretes dobozt pakolt le elém, ki kellett válogatnom a cuccokat belőle.A dobozokban kötszerektől és üvegcséktől elkezdve minden volt.Nagyot sóhajtottam és nekiestem a munkának.
A fiúk előtt is egy-egy doboz sorakozott.Jeff és Clint munka közben beszélgettek, én pedig hallgattam őket.Remélem ez nem minősül hallgatózásnak.Úgy tűnt őket nem zavarja a jelenlétem.Általános dolgokról beszéltek, a Tisztásról, de többször is szóba jött Nick, meg egy Gally nevű fiú, aki sokat verekszik. Mindketten utálják ezt a srácot.Néha engem is bevontak a beszélgetésbe, igaz, nem tudtam sok mindent mondani.
Még be sem fejeztem a dobozomat, Newt már meg is jelent meg az ajtóban.
-Máris munkába állsz, Zöldfül?
Elmosolyodtam és Newt közelebb lépett hozzám.
-Jeff, Clint, Zöldfül gondot okozott?-kérdezte tőlük, de a fiúk csak bőszen rázták a fejüket  
-Inkább segítség volt.-szólt Jeff és rám mosolygott
Megkönnyebbülten visszamosolyogtam. Newt elégedetten bólintott. Jól esett a pozitív visszajelzés.Newt felkarolt és mindanyiunkat a Tűzhöz hívott.Út közben tudtam meg mi is az a Tűz.Tulajdonképpen egy hatalmas tábortűz, ahol a tisztársak összegyűlnek vacsora után. Micsoda felfedezés. A fiúkkal az ebédlőbe értünk, ami már félig tele volt.Newt-tal Nick asztalához ültünk, míg Jeff és Clint más asztalhoz ült.Newt mellé telepedtem le és nekiláttam a vacsorának.Newt Nick-vel szemben ült, Alby-t belevonva beszélgettek.Nem figyeltem rájuk.Farkas éhes voltam. Kellemesen meglepődtem, a kaja nagyon jó volt, gyorsan be is faltam a részemet.
A Tűz köré gyülekeztünk, én pedig kiakadtam azon, hogy itt mennyi fiú van.Szerintem több mint ötvenen voltak.És rajtam kivül egy száll lányt sem láttam.Newt azt mondta nincs is több.Sok fiú árgus szemekkel figyelt.Kirázott a hideg.Továbbra is Newt közelében maradtam. Nick-hez ültünk, de volt ott egy csomó idegen fiú, akiket még sosem sem láttam.Próbáltam nem túl feltűnően figyelni a beszélgetésükre. Később már sejtettem, ki kicsoda a fiúk közül, de nem mertem egy szót sem szólni.
A többiek is klikkekbe rendeződtek.Newt mondta, hogy ez mindig is így volt.Akik azonos területen végzik a dolgukat, általában összetartanak.A tekintetem megpihent egy kisebb csoporton.Köztük akadt egy ismerős arc, egy magas, fekete hajú fiú, akit úgy emlékszem orron rúgtam. Őt négy másik fiú vett körül, akik beszélgettek és nevetgéltek.Sokáig bámulhattam őket, mert Newt megbökte a vállam.Zavarodottan felé fordultam.
-Hé Zöldfül!Figyelsz te rám?
-Nem.-válaszoltam őszintén és lesütettem a tekintetem-Sajnálom.
Newt kinevetett, én pedig idegesen elpirultam annak ellenére, hogy nem volt gúnynevetés.
-Akiket bámultál, na, ők a Futárok.-magyarázta szórakozottan-Ők térképezik fel az Útvesztőt.
-Szóval, nekünk nem szabad az Útvesztőbe mennünk, de nekik igen?
-Pontosítok.Neked nem szabad a falakon belülre menned.Én futhatok.
Eddig nem is tudtam, hogy Newt is Futár.
-Az előljárójuk az a fiú aki középen ül.
A szememmel megkerestem a fiút, akiről Newt beszélt.Jól sejtettem,éppen az Előljáróval húztam ujjat.Ez az én szerencsém! A fiú nem figyelt rám, magyarázott valamit
egy másik Futárnak.Nem bántam volna ha tudomást vesz rólam.Egyszer úgyis összefutok vele és akkor majd magyarázkodnom vagy bocsánatot kellesz kérnem tőle.Vajon miért van egy olyan érzésem, hogy nem úszom meg ennyivel?
-Hé, én úgy gondoltam, hogy csak csekkolod ki az és nem kezded el bámulni.-nevetett Newt és éreztem, hogy erősen elpirulok.Már éppen le akartam tagadni, amikor a fiú leintett-Ne aggódj, Zöldfül.Nem maradsz le semmiről.Ma elég nehéz napja volt, de majd holnap bemutatlak neki.
Tekintetem véletlenül találkozott a fekete hajú Futárral, ő önelégült arckifejezéssel felhúzta a szemöldökét.Olyan volt ez nekem, mint egy nyilt hadüzenet.Tudtam, hogy bosszút akar. Newt és Nick védelmétől felbátorodva vissza akartam vágni neki.Gúnyoros mosolyt küldtem neki és az orromra mutattam.A srác gyorsan vette a lapot és én vigyorogtam.Ha a tekintet ölni tudna, én már halott lennék.A tűz fényében láttam, hogy a szemével felnyársalna, ha tudna.Nagyon remélem, hogy Newt csak viccelt amikor azt mondta, bemutat neki.
Elmerültem a gondolataimban és nem néztem többet a Futárra.Nick azt mondta, Newt fog rám vigyázni.De vajon megvédene-e a Futárok előljárójától? A szemem sarkából a Newt-ot figyeltem. Néhány fiúval beszélgetett és nevetgélt.A szeme barátságosan csillogott.
 Később a fiúk bírkózni kezdtek.Hol van most a ’Ne bántsd a tisztársaid!’ szabály? Mindegy, ha ez nekik nem üti a határt, akkor nincs miért panaszkodnom.Nem mondom azt, hogy élveztem nézni, ahogyan a földbe döngölik egymást, de nem is unatkoztam.Most már megértettem, miért panaszkodott Jeff és Clint Gally-re.Ennek a fiúnak mérhetetlen mennyiségű arroganciája volt.Gally szinte mindenki ellen kiállt, de ami fontosabb volt, mindig nyert.Titokban azt vártam, hogy a Futár fiú is verekedjen.Kíváncsi voltam hogyan harcol, azt már tudtam, hogy futni és szemmel verni nagyon tud.
Gally éppen kiboklasztott egy szerencsétlen fiúcskát.Nem lehetett több mint 12 éves, göndör vöröses haja volt és telt arca.A fiú nagy puffanással a földet ért, mindenki nevetett.Én viszont nem találtam viccesnek.A meccs nem volt fair, Gally legalább másfél fejjel magasabb, és jóval idősebb volt a fiúcskánál.
-Mi a neve?-kérdeztem  feldühödve-Mármint a kisfiúnak.
-Nem tudom.-Newt megvonta a vállát, az volt az érzésem hogy nem is nagyon figyelt a kérdésemre-Mielőtt megérkeztél volna, ő volt a Zöldfülű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése